1401-12-12 00:05
356
0
83849
فرازی از وصیت شهید انتظامی گلستان:

آرزویم شهادت و پیروزی جهان اسلام است

شهید منصور جهانشاهی در وصیت خود نوشت: آرزویم شهادت و پیروزی جهان اسلام است، آرزو دارم شهید شوم، تا اینکه خدا گونه شوم و به اوج کمال انسانیت برسم. البته در زندگی‌ام که خدمت چشمگیری به اسلام انجام ندادم. شاید با شهادتم خدمتی به اسلام وطن عزیزم ایران کرده باشم.

شهید منصور جهانشاهی/ دوم فروردين1340 ، در روستاي نوكنده از توابع شهرستان بندرگز به دنيا آمد. پدرش محمدمهدي، كشاورز و از پهلوانان نامی نوکنده بود و مادرش شاه جهان نام داشت. تا پايان دوره ابتدايي درس خواند و به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور يافت. بيست و ششم اسفند 1359 ، با سمت تك تيرانداز در تپه چغالوند كرمانشاه توسط نيروهاي عراقي بر اثر اصابت گلوله به سر، شهيد شد. مزار او در گلزار شهداي امامزاده حبيب الله زادگاهش قرار دارد.

فرازهایی از وصیت نامه شهید منصور جهانشاهی؛

آرزویم شهادت و پیروزی جهان اسلام است، آرزو دارم شهید شوم، تا اینکه خدا گونه شوم و به اوج کمال انسانیت برسم. البته در زندگی ام که خدمت چشمگیری به اسلام انجام ندادم. شاید با شهادتم خدمتی به اسلام وطن عزیزم ایران کرده باشم.
چون من به این آیه شریفه رسیدم که گفته است:«لَنْ تَنالُوا الْبِرَّ حَتّى تُنْفِقُوا مِمّا تُحِبُّونَ ...» یعنی هرگز به نیکی و نیکبختی نخواهید رسید مگر آنکه از آنچه بیشتر دوست میدارید انفاق کنید.

و این بود که اسلام را بالاتر از جان خود دیدم و در این موقعیت زمانی، عازم نبرد با کفار شدم تا اینکه این درخت جوان انقلاب اسلامی ایران را بارورتر کنم.

منبع: پرونده فرهنگی شهدا/ اداره هنری، اسناد و انتشارات استان گلستان

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.